shim

Våra Coreklasser


Core

Stabilitetsträning för kärnan av kroppen (core = kärnan). Passet startar med en kortare uppvärmning för att sen övergå i träning för rygg, mage och bäckenbotten. Särskilt utformat för dig som vill träna upp stabilitet och styrka i kroppen med hjälp av styrkeövningar och balansövningar. Vi använder kroppen som motstånd. I vissa övningar används fria vikter.


Core/stretch

Stabilitetsträning för kärnan av kroppen. Passet startar med 15 min inre bålstabilitet där vi tränar rygg, vår inre magmuskulatur och bäckenbotten. Resterande tid töjer, stretchar och mobiliserar vi kroppens muskler, fästen och leder. 


CXWORX

Ett funktionellt och effektivt coreprogram som stärker mage, rygg, rumpa och axlar- allt för att vi ska klara av vardagen bättre!
 
Vi jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplatta vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. Passen är endast 30 minuter långa. Otroligt bra träning som ger snabba resultat på kort tid!

ABS & ASS

ABS & ASS är en klass där vi stärker bål, ben, rumpa och höfter. Instruktören ger dig det lilla extra- allt för att du ska få en utmanande och rolig träningsupplevelse! Klassen kan utformas både stationsvis och individuellt, både med och utan redskap. Passar alla, nybörjare som vältränad!


Pilates

Träningsmetoden kombinerar yoga, styrketräning och stretch. Varje övning tränar flera muskelgrupper samtidigt. Syftet är att bygga upp ett starkt och flexibelt muskelparti kring kroppens mitt. Framförallt gäller detta muskelgruppen kring mage och rygg. Pilates handlar om koncentration och andningsteknik, muskelförlängning och uthållighet, avspänning och balans.