shim

Våra Styrka och konditionsklasser


BODYATTACK®

BODYATTACK® är sportinspirerad konditionsträning. Ett högintensivtpass med intervallträning där atletiska och sportinspirerade rörelser kombineras med styrka och stabilitetsövningar. Under en timme ska vi upp i två pulstoppar och utmanar både din kondition och styrka och uthållighet.


BODYCOMBAT®

Ett fartfyllt konditionspass med olika rörelser inspirerade av kampsport såsom karate, boxning, taekwondo, muay thai och tai chi. Under passet jobbar vi med mycket energi och kraft! Vi utmanar oss själva genom skuggboxning och därför behövs heller ingen partner! Träna till inspirerande musik som får dig att slå, sparka och kämpa dig till en överlägsen kondition. Inga förkunskaper inom kampsporten krävs, tekniken lärs ut under passet.

Liksom alla Les Mills program, släpps var tredje månad ny musik och koreografi.

BodyCombat

BODYPUMP®

En komplett träningsform som låter dig träna hela kroppen.
BODYPUMP® är 60 minuter styrketräning i grupp. Nästan alla övningar utförs med en skivstång.
BODYPUMP® gör det enkelt för både nybörjare och avancerade att få maximalt resultat på minimal tid.

Bodypump


Easyline

Cirkelträning i grupp där vi varvar lättanvända maskiner (motståndet regleras med hydraulik) med mellanstationer. Under passet tränar vi igenom hela kroppen och förbättrar vår styrka och kondition! Intervallerna varierar mellan 30 och 45 sekunder. Finns i 45 eller 55 minuters klasser. Det är bara du som styr intensiteten under passet- det blir vad du gör det till!


Funktionell styrka

Under denna klass tränar vi både styrka, balans och rörlighet. Vi använder oss av t ex viktplattor, bräda, matta, gummiband och ibland bara kroppsvikten. Ett kul och utmanande pass där träningen inte behöver vara så avancerad för att vara riktigt jobbig!


Functional Fitness

Är baserat på begreppet Crossfit. Tekniken och övningens funktion är grunden i detta pass Styrka, rörlighet och kondition är också viktiga moment i denna typ av träning. Vi jobbar både i högt tempo och med teknikträning. Passet passar alla då det går att skala upp på individnivå.


Functional Fitness Beginner (OBS! Sågvägen)

Detta är klassen för dig som vill uppnå ökad styrka, rörlighet, snabbhet, koordination och uthållighet.

Vi kommer att jobba med ett antal grundrörelser såsom att dra, pressa, böja, gå, hoppa, springa mm. På beginner-passen kommer vi lägga lite extra tid på teknik och även mobilitet för att kunna utföra våra grundrörelser perfekt.

För att få en rolig och utvecklande träning kommer vi variera övnings innehållet från pass till pass. Vi varierar också mellan lätta och tunga lyft samt mellan få repetitioner och många repetitioner. Till vår hjälp har vi förutom vår egen kroppsvikt även skivstänger, kettlebells, medicinbollar, hantlar och mycket mer.

Alla moment kommer att kunna anpassas till deltagarnas individuella förutsättningar och då antalet deltagare är begränsat till 12 stycken kommer vi kunna ge alla deltagare coachning genom passen.


GRIT CARDIO

Les Mills GRIT ™ Cardio är ett högintensivt konditionspass som inget annat. Det är utformat för att bränna fett och snabbt förbättra din atletiska förmåga. I detta explosiva gruppträningspass använder du endast din egna kropp som vikt. Du leds av en välutbildad instruktör och ger dig utmaningen och intensiteten du behöver för att ta din träning till en högre nivå och verkligen få resultat. Tidsformat: 30 minuter


LESMILLS GRIT STRENGHT

LES MILLS GRIT™ STRENGTH - Maximera din styrka

GRIT™ STRENGTH är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång, viktplatta och andra redskap för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Prestera fortare på en högre nivå, med GRIT™ STRENGTH.


Mamma (pappa)/Barn

Fokus Bål och bäcken

30 min pass med fokus inre bålstabilitet och bäckenbotten.
Vi tränar de inre och yttre bålmusklerna samt ryggen, som är grunden för god hållning och stark kropp. Du har med dig ditt barn och vi har något lägre ljudvolym. 

Vi rekommenderar att ni varit på efterkontroll hos din barnmorska innan ditt första träningstillfälle hos oss. 

Detta kan även vara ett lämpligt pass även för gravida eller kvinnor som har svaga bäckenbotten muskler, läckage, dålig kontakt med sin magmuskelatur ,eller ryggbesvär.

Se till att du fått klartecken från din barnmorska innan du sätter igång!


Fokus Styrka

30 min pass med fokus styka. Vi stärker kroppen efter graviditeten.
Jobbar igenom hela kroppen med anpassade rörelser utifrån bäcken och bål styrka. Lägre ljudvolym, inga hopp eller instabila rörelser. Stärker bäckenet efter födandet.

Vi rekommenderar att ni varit på efterkontroll hos din barnmorska innan ditt första träningstillfälle hos oss.

Detta kan även vara ett lämpligt pass även för gravida eller kvinnor som inte kan eller vill hoppa. Om man har nacke eller ryggbesvär. Vi jobbar lugnt och kontrollerat i varje rörelse.


Tabata

Tabata-intervaller innebär: "20 sekunders aktivt arbete med 10 sekunders vila, upprepas under 8 intervaller" Vi jobbar individuellt eller stationsvis med varierande övningar som ger oss styrka och kondition. Övningarna och upplägget på klassen varieras beroende på instruktör- men vi lovar dig en rolig, effektiv och svettig träningsupplevelse!


X-Fitness

En högintensiv och funktionell träning där du som individ står i fokus och utmanar dig själv. Alla kroppens muskler används och du belastar hela kroppen under varje träningspass.
X-Fitness är en välbalanserad men utmanande träningsform då det är en ständig variation.
- Styrka
- Smidighet
- Uthållighet är grunden.


PULS & PUMP

Är en mixad klass av puls (konditionsträning) och pump (styrkeövningar). Vi bygger klassen med varierande intensitet, där vi blandar tunga styrkeövningar med pulshöjande övningar. Under klassen jobbar vi i olika format av intervaller, individuellt eller stationsvis. Träningen är självklart anpassad efter individens förmåga!